Grupul agroalimentar francez Danone a anunţat o revizuire strategică a activităţilor şi plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, în ideea de a relansa o cifră de afaceri care a fost penalizată în trimestrul al treilea de pandemia de coronavirus, potrivit agenției de presă Bloomberg. Cel mai mare producător mondial de iaurt a precizat că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse. Noua structură organizaţională a fost anunţată în paralel cu plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, care va fi înlocuită începând din luna februarie 2021 de Juergen Esser. Toate aceste modificări vin după ce în trimestrul al treilea cifra de afaceri a Danone a scăzut cu 9,3% până la 5,82 miliarde de euro. „În trimestrul patru, Danone va avea ca priorităţi continuarea creşterii cotei de piaţă şi îmbunătăţirea creşterii vânzărilor”, a informat grupul Danone într-un comunicat de presă. Directorul general de la Danone, Emmanuel Faber, a avut dificultăţi în a relansa Danone pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori precum Chobani în SUA. De la începutul acestui an şi până în prezent, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă iar acţiunile sale sunt la nivelul la care erau în urmă cu 14 ani. Grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.
Observând cum Danone a navigat prin aceste schimbări strategice, este clar că provocările unei piețe dinamice impun măsuri îndrăznețe și adaptabile. Transformarea structurii organizaționale către o abordare geografică și remodelarea echipei de conducere au fost pași vitali pentru a face față unei scăderi semnificative a cifrei de afaceri și pentru a răspunde mai eficient nevoilor diverse ale piețelor locale. Pe termen lung, această strategie s-a dovedit a fi nu doar salvatoare, ci și inovatoare, facilitând refacerea valorii de piață a companiei și consolidându-i poziția într-un mediu competitiv. În viața de zi cu zi, adaptabilitatea și deschiderea către schimbare sunt esențiale pentru a depăși obstacolele și a transforma provocările în oportunități de creștere și dezvoltare.