Google va aduce o serie de modificări produselor şi serviciilor sale, care să asigure copiilor şi adolescenţilor cu vârste între 13 şi 18 ani o experienţă online mai sigură, fiind vizate opţiuni din YouTube, Location History sau publicitatea online, a transmis, miercuri, compania într-un comunicat de presă.
„Google a luat întotdeauna măsuri pentru protejarea minorilor şi a se asigura că experienţa lor online este una sigură – de la limita de 13 ani pentru deschiderea unui cont propriu Google şi instrumentul Family Link, care permite părinţilor să supervizeze activitatea online a copiilor, şi până la YouTube Kids şi programul de educaţie digitală dedicat copiilor Be Internet Awesome. În perioada următoare, Google va aduce o serie de modificări produselor şi serviciilor sale, care să asigure copiilor şi adolescenţilor (persoane cu vârste între 13 şi 18 ani) o experienţă online mai sigură”, menţionează gigantul american de tehnologie.
Conform noilor modificări, în cazul YouTube, pentru tineri, setările de încărcare implicite vor fi cele cu cel mai înalt grad de confidenţialitate. De asemenea, vor fi activate memento-urile pentru a lua o pauză în vizionare sau a merge la culcare, iar funcţia „auto-play” va fi dezactivată pentru toţi utilizatorii de sub 18 ani.
În ceea ce priveşte opţiunea Search, care protejează utilizatorii de conţinutul matur rezultat prin căutări pe Google, aceasta va fi activată automat pentru toţi utilizatorii de sub 18 ani. Până în prezent, Search era activată implicit pentru conturile minorilor de sub 13 ani, administrate prin Family Link.
Totodată, pentru Location History – o setare în contul Google care ajută produsele Google să fie mai utile – există dezactivare implicită pentru toate conturile, iar copii cu conturi supervizate nu au opţiunea de activare a acesteia. În curând, însă, niciun cont sub 18 ani nu va avea opţiunea de a activa Location History.
În plus, Google va extinde măsurile de protecţie pentru a preveni afişarea reclamelor care ar putea afecta adolescenţii şi va bloca ţintirea reclamelor pe baza vârstei, genului şi interesului pentru persoanele de sub 18 ani.
Modificările anunţate vor fi implementate în produsele Google în următoarele luni, precizează compania.
Consider aceste inițiative ale Google o evoluție esențială în protejarea experienței online a tinerilor, demonstrând un angajament autentic față de siguranța digitală. Personal, am observat cum implementarea setărilor de confidențialitate mai stricte, cum ar fi dezactivarea „auto-play” pe YouTube și limitarea accesului la istoricul locațiilor, a încurajat o utilizare mai responsabilă și conștientă a internetului în rândul adolescenților din jurul meu. Aprecierea vieții offline, în detrimentul interacțiunii constante cu platformele online, a crescut vizibil, iar părinții pot respira mai ușor știind că există bariere suplimentare împotriva conținutului nepotrivit sau al publicității influente. Această preocupare pentru siguranța minorilor nu doar că îmbunătățește mediul digital, dar insuflă și valori importante privind managementul timpului și protejarea intimității online.



