Aproximativ 505.700 de autoturisme noi şi la mâna a doua au fost înmatriculate în primele zece luni în România. Cifra este în creştere cu 0,39% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Potrivit datelor oficiale, în intervalul ianuarie – octombrie 2019, din totalul celor 505.685 de autoturisme înmatriculate la nivel naţional, 134.698 de unităţi au fost noi, în creştere cu 18,85% faţă de primele zece luni din 2018. În categoria „rulate” au fost centralizate 370.987 de unităţi, mai puţine cu circa 5%, la nivel comparativ.
Din totalul de înmatriculări de autoturisme noi, înregistrat din ianuarie şi până în octombrie 2019, cele mai multe au fost Dacia – cu 40.813 unităţi, în creştere cu 30,78% faţă de acelaşi interval din anul anterior.
La nivelul lunii octombrie din acest an, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia, cu 3.698 de exemplare, Skoda (851 unităţi), Ford (725), Hyundai (716) şi Renault (543).
În acelaşi timp, cele mai puţine înmatriculări de maşini noi, înregistrate în cea de-a 10-a lună a anului în curs, au fost consemnate în dreptul celor de la: SsangYong (8 exemplare), Alfa Romeo (6), Tesla şi DS (câte două unităţi) şi Maserati (1).
Observând tendințele pieței auto din România, este clar că apetitul pentru autoturisme Dacia este în continuă creștere, evidențiat de procentul impresionant de 30,78% față de anul anterior. Într-o societate în care deținerea unei mașini personale este adesea văzută ca un simbol al statutului și al mobilității, creșterea numărului de înmatriculări sugerează un interes constant către modelele mai accesibile și eficiente economic. Cu toate că achiziționarea mașinilor noi poate stimula economia locală, un echilibru sănătos între vehiculele noi și cele second-hand poate contribui la o utilizare mai durabilă a resurselor și la reducerea deșeurilor. Așadar, pentru viitor, poate ar fi benefic să ne focalizăm și pe alternativele ecologice și pe îmbunătățirea infrastructurii pentru transportul public, care să ofere soluții sustenabile pe termen lung.