Deja in pragul crizei inca dinainte de inceperea pandemiei, constructorul anuntase la sfarsitul lunii mai 2020 un plan de economii de peste 2 miliarde de euro, care se intinde pe o durata de trei ani, prevazand eliminarea a peste 15 000 de posturi in intreaga lume.
Este o pierdere nemaivazuta in istoria constructorului de automobile francez. Renault a pierdut numai putin de 8 miliarde de euro in cursul anului 2020, an marcat de criza sanitara, conform unor rezultate publicate joi, 19 februarie.
Aceasta cadere istorica se explica in special prin contributia partenerului japonez Nissan, din care Renault detine 43%. Grupul a fost penalizat, mai degraba tras in jos de Nissan, penalizat fiind cu suma fabuloasa de 4,9 miliarde de euro. De cealalta parte, vanzarile Renault au scazut cu 21,3%, cu doar 3 milioane de vehicule vandute pe piata.
In primul semestru al anului, grupul a inregistrat o pierdere de 7,3 miliarde de euro insa in al doilea semestru a reusit parca sa se redreseze putin, cu o pierdere de doar 660 de milioane de euro si o cifra de afaceri in scadere cu 8,9%.
15 000 de concedieri in intreaga lume
Grupul nu a publicat previziunile pentru anul 2021. A acumulat o serie de rezerve de lichiditati care cumuleaza suma de 16,4 miliarde de euro. Deja cu multe probleme inainte de debutul crizei sanitare, Renault anuntase in luna mai a anului 2020 un plan de economii de peste 2 miliarde de euro care se intinde pe o perioade de trei ani si 15 000 de concedieri in intreaga lume. Luca de Meo a anuntat in ianuarie noi taieri la buget, in cercetare in special, insa nu si concedieri noi: obiectivul este acum acela de a ajunge la un total de 2,5 miliarde de euro de economii pana in 2023 si de 3 miliarde pana in 2025.