Una dintre cele mai importante ramuri ale economiei croate, industria turistică, a făcut un apel către Guvernul de la Zagreb să permită intrarea mai multor muncitori străini în ţară. Ideea este de a obţine personalul de care are nevoie industria turistică în baruri şi restaurante în perioada de vârf a sezonului estival.
Croaţia, cel mai nou stat membru al Uniunii Europene, depinde de veniturile generate de industria turistică în timpul verii, în condiţiile în care această industrie contribuie cu aproape 20% la Produsul Intern Brut.
„Înaintea principalului sezon turistic, situaţia cu forţa de muncă este critică şi deschiderea unor capacităţi turistice, inclusiv baruri şi restaurante, este în pericol”, au apreciat Asociaţia firmelor din turism din Croaţia (HUT) şi Asociaţia naţională a angajatorilor (HUP) într-un apel comun către Guvernul de la Zagreb.
În luna decembrie, Croaţia a majorat numărul permiselor pentru muncitorii străini în 2019 până la 65.100 de la 38.769 anul trecut. Cota care priveşte muncitorii străini în industria turismului a fost majorată până la 15.611 de la 8.930 în 2018.
Sectoarele care suferă cel mai mult de pe urma deficitului de mână de lucru calificată sunt: turismul, construcţiile, comerţul cu amănuntul, sectorul manufacturier şi transporturile.
„Obiectivul nostru principal este să angajăm forţă de muncă internă însă muncitori locali nu sunt disponibili sau interesaţi de locurile de muncă din turism” a precizat HUT.
Salariul mediu lunar în Croaţia a fost de 6.464 kuna (983 dolari) în luna martie iar rata şomajului a fost de 8,6% în luna aprilie.
Muncitorii străini care ajung în Croaţia sunt majoritatea din ţările din Balcani care nu sunt membre ale UE dar unii ajung şi de la distanţe mai mari precum cei din Ucraina şi chiar unele state asiatice.
Turismul din Croația are nevoie de muncitori străini
Intelligence Marketing Day 2024: Evenimentul de marketing digital AI care nu trebuie ratat!
Berea fara alcool, tot mai preferata de europeni
Momentum Capital (Martijn van Rheenen) și miliardarul belgian Marc Coucke vor să cumpere împreună ca...
Decathlon lanseaza "Decathlon Pulse" pentru a gasi noi "motoare de crestere"
Doar 4% dintre marketeri cred ca 5 zile la birou sunt necesare