Creștere spectaculoasă pentru startup-urile românești

Startup-urile româneşti accelerează adopţia tehnologiei şi inovaţiei, atrăgând investiţii în valoare totală de 101,7 milioane de euro în 2022, cifră care plasează România pe locul cinci în Europa Centrală şi de Est, potrivit unui raport realizat de How to Web în parteneriat cu KPMG.

Romanian Venture Report se află la cea de-a treia ediţie, oferă o imagine completă asupra investiţiilor cu capital de risc ridicate de startup-urile româneşti în fiecare an şi analizează tipurile de tranzacţii, evoluţia faţă de anii precedenţi, cele mai promiţătoare industrii sau tehnologii dezvoltate de startup-urile care au ridicat investiţii, dar şi relaţia României cu ecosistemul european de investitori şi tehnologie.

Pe lângă o creştere de peste 12 ori, înregistrată în ultimii şase ani, anul 2022 aduce şi o majorare în numărul de tranzacţii, de la 71 în anul 2021 la 73 în anul 2022, respectiv în volumul total al tranzacţiilor, de la 91,4 milioane de euro în 2021 la 101,7 milioane de euro în 2022.

Vezi si:  Budapesta are cel mai ieftin curent ditre capitalele europene

„Investiţiile de venture capital care au implicat startup-uri româneşti au rezistat provocărilor puternice care au venit pe parcursul anului anterior dinspre scena globală de tehnologie sau economie, în general. După finalul lui 2022, observăm semnale puternice că astfel de tranzacţii reprezintă un portofoliul mult dorit de către investitorii români, dar şi de către cei est europeni sau globali”, a explicat Alexandru Agatinei, CEO How to Web.

Potrivit raportului, volumul tranzacţiilor de tip seria A aproape s-a triplat faţă de anul precedent, trecând de la 15,3 milioane de euro în 2021 la 42,6 milioane de euro în 2022. Numărul acestora s-a dublat, de asemenea, de la 3 în 2021 la 6 în 2022.

Volumul tranzacţiilor pre-seed a scăzut cu 15,9%, ajungând la 2,7 milioane de euro, comparativ cu 3,3 milioane de euro din anul precedent. Numărul de tranzacţii pre-seed a rămas aproape de nivelul anului precedent, 19 în 2022 comparativ cu 20 în 2021.

Totodată, volumul tranzacţiilor de tip seed a crescut cu 29%, ajungând la 56,4 milioane de euro faţă de 43,4 milioane de euro în 2021.

Vezi si:  Airbus rămâne cel mai mare producător de avioane

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *