Heineken oprește producția de bere la Constanța

Heineken România intenţionează să-şi înceteze activitatea de producţie la fabrica din Constanţa, cu aproximaţie din septembrie 2023, potrivit unui comunicat al companiei.

„Suntem mândri de tradiţia noastră în fabricarea berii, din Constanţa, însă fabrica a funcţionat mult sub capacitate de câţiva ani. Este necesar să avem cea mai eficientă amprentă de producţie pentru a asigura creşterea şi investiţii suplimentare, pe termen lung”, spun oficialii companiei.

Heineken va transfera, în timp, elemente ale capacităţilor de producţie şi ambalare ale fabricii din Constanţa către celelalte fabrici, din Craiova, Miercurea Ciuc şi Ungheni.

„Vom continua, de asemenea, să investim semnificativ în cele trei fabrici rămase, pentru a ne susţine ambiţia de creştere şi dezvoltare durabilă, păstrând o prezenţă puternică pe piaţa românească şi în comunităţile în care activăm. Cunoaştem impactul pe care această decizie îl are asupra colegilor noştri din Constanţa, ale căror muncă şi dăruire le respectăm şi le apreciem profund. În acest moment, ne concentrăm să îi sprijinim pe colegii noştri în mod corespunzător pe durata acestei tranziţii”, au mai spus responsabilii companiei.

Vezi si:  UE loveste Apple si Meta in portofel... cu riscul de a-l supara pe Trump

Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere şi cidru internaţionale, regionale şi locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de ţări şi are 80.000 de angajaţi.

Compania are patru fabrici în România şi peste 1.100 de angajaţi.

Carlsberg şi Heineken au anunţat încă din 9 martie că încetează producţia şi distribuţia în Rusia, la scurt timp după data de 24 februarie, când Moscova a declanşat războiul din Ucraina. În 11 martie, Anheuser-Busch InBev, care operează în Rusia în parteneriat cu producătorul de bere Anadolu Efes din Turcia, a comunicat că a cerut suspendarea licenţei pentru Bud.

Decizia Heineken de a opri producția de bere la Constanța poate părea inițial un pas înapoi, însă poate reprezenta un catalizator pentru modernizare și eficiență în cadrul companiei. Transferul capacităților către celelalte fabrici și investițiile anunțate sugerează o orientare strategică spre sustenabilitate și creșterea competitivității pe piață. Deși resimt îngrijorările legitime ale angajaților afectați de închiderea fabricii, cred că eforturile de sprijinire a acestora în perioada de tranziție subliniază un angajament responsabil față de oamenii care compun această organizație. Experiența ne învață că astfel de schimbări, aparent dificile, pot deschide calea către noi oportunități, iar adaptarea este cheia pentru supraviețuirea și succesul pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *