Rezumat:
După un început promițător, anul 2020 a fost zguduit puternic de apariția pandemiei. Multe afaceri s-au închis, altele și-au redus activitatea ca să-și poată asigura supraviețuirea pe termen lung.
Cu toate acestea, unele afaceri au început să prospere intrând pe un trend ascendent. Totul se datorează de fapt schimbării tendințelor pieței. Cei care reușesc să se reorienteze, au o șansă de supraviețuire sau chiar de prosperitate.
Balanța se reechilibrează mereu, dacă dispare o nevoie, afacerile care au la baza respectivă cerința au de suferit. Dacă apare o nouă nevoie pe piață, automat aceasta este acoperită, oferind șansa de prosperitate unor noi afaceri sau celor vechi care se reprofilează.
Tendințele pieței in domeniul transporturilor
Cand consumul este redus, transportatorii nu mai au ce lucra și asta afectează puternic aceste tipuri de afaceri.
Limitați de circumstanțe, oamenii de afaceri se orientează către tendințele acestei perioade. Un fel de safe mode care țintește către supraviețuirea afacerii in perioada actuală.
In general, strategia se rezumă în primul rând la tăierile de costuri sau reducerea costurilor de intreținere. De la cumpărarea de vehicule noi se reorientează spre vehicule la mâna a doua sau investesc mai mult în repararea celor existente.
Odată cu închiderea mai multor firme de transport care nu au reușit să se acomodeze, s-a ajuns la o crestere a numărului vehiculelor de transport scoase la vânzare. Aceasta tendință afectează puternic în primul rând producătorii de vehicule noi.
Cum sunt afectați producătorii de camioane?
Situația economică actuală a avut un impact puternic asupra marilor producători de camioane. Piața lor este cea a transporturilor care este limitată in această perioadă.
Conform noutăților de pe piață, multe firme producătoare de camioane iau măsuri drastice la nivel global ca să se adapteze situației actuale și să rămână profitabile. Să vedem doar două exemple relevante din acest domeniu.
Datorită pandemiei, vanzările Scania au scăzut cu un sfert față de aceeasi perioadă a anului trecut. Conform declarațiilor, la Scania va incepe restructurarea a aproximativ 5000 de locuri de muncă.
Cu aceleasi probleme se confruntă și producătorul Man unde la fel discuțiile în legătură cu restructurările vor începe după vacanța de vară.
Tendințe de dezvoltare în afacerile adiacente
După cum se vede, multe firme de transport aleg să pună mai mult accentul pe reparații decât pe cumpărarea de vehicule noi.
Se simte o ușoară creștere la reparații și la vanzări de piese de schimb. Unele firme au o crestere semnificativă a activității lor, crestere datorată de cele mai multe ori orientării schimbate a pieței.
Cunoastem firme de reparatii cutii de viteze camioane care au avut în plină pandemie o crestere de 20% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Putem pune creșterea pe seama unui marketing eficient, bine țintit și constant al firmelor respective, dar și pe cea a schimbărilor de pe piață, schimbări datorate pandemiei.
Se vede o constantă căutare a pieselor de schimb pentru camioane dar a scăzut numărul comenzilor la accesorii și lămpi. Firmele de transport par mult mai rezervate când trebuie să-și deschidă buzunarul pentru piese sau accesorii care nu sunt foarte importante.
Dacă ne rezumăm la informațiile mai sus amintite, putem afirma că în perioada următoare tendințele actuale vor persista. Economia globală fiind interconectată, ne arată o scădere constantă. Nici pe piața vehiculelor de transport și a afacerilor adiacente nu se intrevăd schimbări majore.